Pagina's

woensdag 7 juli 2010

Oranje

Op 6 juli word ik rond een uur of acht wakker. Opstaan en we kunnen aan het ontbijt. Mijn stokbroodje ligt er al in de theedoek met nummer10. Nummer  SONY DSC                     10 is het nummer van de campingplek. Stokbrood is niet zo knapperig als ik gewend ben in Frankrijk. Deze dag blijf ik ook op de camping. Ook vandaag is er voor Tia tot twee keer toe een renpartij met Eva. Bij de tweede partij is Tia niet zo in de moed om te rennen. Ze heeft immers vakantie:). De dag breng ik wat door met lezen van tijdschriften. In de loop van de middag nog weer even naar het zwembad. De temperatuur van het water is lekker. Terug bij de camping lig ik wat te doezelen met Tia aan mijn zij in de grote ‘Fat Boy’ hangmat. Die ik had maar eens opgezet. Heerlijk in een beetje schaduw en zon. Voor je het weet doezel je weg. De avond maaltijd zal simpel zijn. Steak hache met wat AH kaas erboven op gesmolten, een gebakken ei, wat garnalen salade en verse tomaatjes. Ik maak de eerste fles Bordeaux wijn open. Niet slecht. Na de afwas is het zover om de voetbalwedstrijd SONY DSC                     Nederland – Uruguay te volgen. Maar niet op TV maar zoals als vanouds op de radio via de Wereldomroep. Het klonk bijna als radio Luxemburg van destijds. Af en toe viel het geluid wat weg. Zelfs het SONY DSC                     oranje AH beesie past bij Tia of bij de Sony radio die ik  al bijna 20 jaar heb. Weer zo’n stukje elektronica dat nog steeds voldoet. Na elke goal hou ik de buren op de hoogte. Uiteindelijk wint Nederland met 3-2. Nou op naar de finale tegen Duitsland of Spanje.

Geen opmerkingen: