Pagina's

vrijdag 2 juli 2010

Première etappe a Boskoop-Vierzon

Vrijdag 2 juli is het dan zo ver om naar Frankrijk te rijden. Ik type de coördinaten van camping Le Merou in. Bijna 1100 km te gaan vanaf Boskoop. Het zou kunnen maar ik doe het in twee etappes. De eerste via Parijs naar Tours via de autoroute en dan er af. Paris blijft een absolute ramp om door te rijden. Het tijdstip van de dag maakt niet meer uit. s Nachts zou misschien nog een alternatief kunnen zijn om zonder gedoe er door heen te rijden. Parijs kost me bijna twee uur! Warm, veel gezweet en files, files, files. Uug wat een klote stad om door te gaan. Net buiten Parijs begint het te onweren en ontzettend te regenen. Een stop op de parkeer plaats gebruik ik om af te koelen in de regen letterlijk en figuurlijk.

SONY DSC                     Bij Tours ga ik van de autoroute af en rijdt richting Vierzon. Ineens schiet me te binnen dat ik twee jaar geleden op deze  weg een mooie camperplek had. En zo waar daar duikt de plek weer op. Ik schuif in een parkeervak bij het park. Een Belgisch koppel met twee kinderen zijn de buren. Ik ga eerste buiten zitten om vervolgens veel water te drinken. Ook Tia drinkt veel. SONY DSC                     Men is in het park de ‘muziektent’ aan het optuigen voor een muziek festival de dag erna.

Ik vul de schoonwater tank bij zodat ik straks het vele zweet opgedaan tijdens de Parijse rit van mijn lijf af kan spoelen voor ik ga slapen. Dan begint het onverwachts gigantisch te onweren en regenen. Alle ramen moet snel dicht en ook in park rennen de opbouwers van het festival af en aan. Het hemelwater guts met bakken naar beneden. Alles is lekker afgekoeld. Moe maar eenmaal in bed kan ik niet slapen. In de verte is een disco dreun begonnen. Verder is er nog wat Franse hangjeugd heen en weer aan het rijden met scooters. Ik kan me dan ook van vorige keer herinneren dat deze mooie camperplek wel wat luidruchtig was. Rond 01.00 val ik dan toch in slaap.

Geen opmerkingen: