Pagina's

zaterdag 17 juli 2010

Onvoorstelbaar

Gisteren avond tijdens het diner kwam ik erachter dat de schaken00052buurman Wim waarmee ik af en toe schaak het voormalig hoofd is van de Jenaplan school in Schagen waar Natasja en Edgar op hebben gezeten. De afgelopen dagen had ik al steeds een gevoel dat ik het gezicht van de buurman kende maar vooral ook de manier van spreken. Maar ik kon het niet echt thuis brengen. Tijdens het eten kwam het over waar hij woonde (Callantsoog) en waar hij gewoond had (Schagen). Via de Seringenhof waar ik gewoond heb ging het kwartje vallen. Het was een vreemde maar leuke ervaring. We kennen ook allebei Lies Dik uit Schagen, die ontzettend actief was binnen de school en destijds ook voor ons allemaal een grote steun is geweest. Echt een aparte ervaring deze ontmoeting hier na circa 25 jaar. Het diner met in totaal zeven camping gasten was erg leuk. Het eten smaakte goed (knoflooksoep, baars als hoofdgerecht en peer in chocolade dressing toe) en uiteraard ook de wijn. Een lange gezellige avond. Voor herhaling vatbaar. Dus vanavond maar weer.

Vandaag hebben Wim en ik de ‘beslissende’ schaakmatch gespeeld. Ik had gisteren gewonnen. Dus stand was daardoor 1-1 geworden. Het is allemaal wat meer bewolkt vandaag en wat frisser en dus goed schaakweer

Op de stop motion video (partijduur circa 1 uur, filmpje 30 seconden) kunnen zien hoe we in gedachten verzonken waren. Ook Tia zat erbij en keek ernaar. Ik verloor de beslissende match. Mijn Siciliaanse opening was verrassend voor Wim maar ik wist het niet goed uit te buiten.

Geen opmerkingen: