Pagina's

maandag 5 juli 2010

Rustdag

Zondag 4 juli is de eerste volle dag op de camping. Rustdag. Langzaam pak ik wat zaken uit de garage. De tafel en een lekkere Dukdalf stoel. Het droogrek. Een ontbijtje na een heerlijke nacht slaap valt goed. Daarna twee kleine nespresso’s bij het centrale punt van de camping. Relaxed neem ik de post door die ik vanuit Alphen meekreeg. De lucht vertoont wat wolkjes maar die trekken aan het eind van de ochtend weg. Temperatuur is aangenaam warm. Tia gedraagt zich uitstekend. Ze blijft netjes bij de camper terwijl ze los is. Haar eerste actie is om het bot, dat ze kreeg om op te eten, te begraven. Ik gebruik de magnetron om de vissoep van Fjordland op te warmen voor de lunch. In de loop van de middag lekker naar het zwembad. Mooi groot, prima ligstoelen en grote stevige parasols. Ik probeer niet te lang in de zon te blijven omdat ik factor 0 heb ‘opgesmeerd* (= geen zonnebrand). Morgen maar wat kopen. De camping beschikt helaas nog niet over een Wifi. Jammer. Ik moet naar dorp voor internet optie in een café. Nou dat doen we maandag dan wel.

Ik neem ook een lekker Magnum Temptation. Ze blijven smerig lekker. Rest van de middag bij de camper met af en toe een loopje met Tia naar buiten de camping. Bij ingang staat een mooie oude bank van waar je een mooi uitzicht heb. Dus ik zit er lekker en Tia scharrelt wat rond. Wie doet ons wat.

Ik probeer een glas witte Duitse wijn. Elke keer valt een Duitse wijn die ik koop weer tegen. Niet lekker fris. IK heb vanwege de warmte niet echt grote trek. Dus een paar merguezjes, wat noedels en wat tomaatjes zijn mijn eerste avond maal. Tia geniet weer van haar broodje met (= boterham met leverpastei in klein stukjes). Daarna afwas en een douche. Dan tot 22.00 buiten voor de camper zitten. De temperatuur is aangenaam en geen muggen. Het buitenlicht van de camper werkt niet. Ik realiseer me dat er heel veel kleine dingen van de Knaus camper al ‘defect’ zijn. Misschien kan ik de moed opbrengen om eens een overzicht te maken van alle mankementen en aan Knaus te zenden. Nu even niet aan denken. Het wordt tijd om te gaan slapen vind Tia. Ze maakt van haar kleedje buiten een nest en rolt zich er in op. Voor mij een teken laten we de camper ingaan om nog even een blog te maken van deze dag met veel pietpraat. 

1 opmerking:

Anoniem zei

Het is leuk om de prietpraat te lezen, dus blijf vooral doorgaan.
Groet, Marjolijn