Pagina's

vrijdag 30 juli 2010

Ochtend serenade

Le lapin est dans le cabin was een van de eerste Franse zinnetjes die ik leerde op de lagere school. Nou het konijn zat niet meer in zijn hok maar lag gisteren wel gebraden op mijn bord bij Chez Tineke. Dat is de naam die we maar bedacht hebben voor 'fictieve restaurant’ van Tineke op de camping. Het voorgerecht was toast met uien marmelade en chevre. Dus het was weer smullen.

Het gebruikelijke ochtend patroon is dat Wim rond 08.15 het verse brood op de tafel legt. Tia God morgen verdenbegint dan ook wat onrustig te worden en maakt dan aanstalten om mij wakker te maken. Pretenderen dat je nog slaapt helpt maar Tia gaat dan rustig boven op me staan en snuffelt me wakker in mijn oor. Dan het gordijntje open van de slaap camperkamer om samen naar de wijde wereld te kijken. Vanochtend liep dat anders om dat buren Pieter en Minette zouden vertrekken. En zoals beloofd door Pieter zong hij voor hun vertrek nog eenmaal de kraker ….. Goed geraden ‘Het kleine cafe aan de haven’. Een mooier ochtend serenade kan je niet hebben toen we het raam open deden. Alle camping gasten stroomden toe en op die manier konden we Pieter en Minette uitzwaaien. Ze gingen naar Parijs.

Dat was het begin van de vrijdag. De dag waarop Herman vanavond SONY DSC                     in Bordeaux per vliegtuig aankomt. Ook zijn de open gevallen plekken vanochtend weer meteen opgevuld. Er was zo waar een ‘file’ toen twee caravans vlak na elkaar arriveerden. Dus we hebben aan beide kanten weer nieuwe buren.

Geen opmerkingen: