Pagina's

woensdag 25 augustus 2010

Eerste reisdag naar Schagen

De terug reis met Tia is vandaag begonnen met een eerste etappe richting Schagen in Nederland. Vertrek vanuit La Roche Canillac was rond 12.00. In Tulle heb ik uiteindelijk bij MacD mijn blogfiles opgeladen. Het opladen van het videootje van de lelijke eend rit lukte niet. Een dezer dagen nog een proberen alhoewel het niet makkelijk zijn om een wifi punt te vinden.

Ook nog bij Auchan boodschappen gedaan heb. Koelkast is weer vol. Helaas werkt de locker van de koelkast niet meer. Gevolg was dat bij elke bocht de koelkast deur open ging. Dat heb ik verholpen door het een en ander provisorisch te blokkeren met karton tussen wand en koelkast deur.

Edgar heeft nog een mooie grote high resolution monitor voor me als bedankje voor zijn bezoek met Femke aan Tromsø. Afmetingen zijn zodanig dat verzenden wat lastig is. Ook is Edgar deze week jarig. Dus ik combineer het een en ander.

Ik was eerst van plan om Parijs te mijden maar het alternatief via Reims is aanzienlijk meer kilometers. Dus uiteindelijk ga ik dan toch via Parijs gebruik makend van la route Franciliene. Ik ben al vroeg van de weg afgegaan en dus weinig km gemaakt (ca 350 km) op deze dag. Ik vond al SONY DSC                     vrij snelle een mooie camperplek bij een park en visvijver in Lamotte-Bouvron. Deze plaats ligt ca 50 km voor Orleans. Meer campers staan in slag orde opgesteld. Ik sta tussen een Engels en Belgisch echtpaar in. Nog even genoten van de zwakke avondzon voordat ik mijn eenvoudige avond maaltje bereidde. Het is nu echt wennen om weer alleen met Tia te zijn. Net zoals deze camper reis begon.

Geen opmerkingen: