Pagina's

zondag 29 augustus 2010

Terug in Tromsø

Op zaterdagavond 28 augustus draaide ik om 23.27 de sleutels in het contact om en zat de terug reis naar Tromsø erop. De camper vakantie reis begon op zondag 27 juni om 16.00. Dus in totaal twee maanden weggeweest. De reis Schagen – Tromsø in drie dagen was 3350 km lang. De stand op teller van de camper Knaus VanTi is nu ruim 43.000 km.

De reis vanaf Hoge Kusten naar Tromsø is zonder motor injectie problemen verlopen. Met een gemiddelde snelheid van 90-100 km/uur ben ik dit laatste stuk terug gereden via Umea, Pitea, Haparanda, Kilpisjarvi tot Tromsø. Het is heerlijk rustig rijden door Zweden. Prachtige omgeving en mooie parkeerplaatsen. Never a dull moment. De wegen in Finland van Haparanda naar Kilpisjarvi (grens overgang Finland-Noorwegen) zijn ook erg goed. Een hele verbetering sinds een paar jaar.

Helaas voor Tia was het laatste stuk even iets minder geslaagd. Ze gaf over in haar kooitje. Waarschijnlijk dat de combinatie van een kleine maaltijd en na enige tijd een stuk weg met en dalingen gevolgd door stijgingen hebben haar maag van streek gemaakt. Je krijgt dan het gevoel in je maag alsof je in een snelle lift staat. Dus bij een stop haar kooitje schoongemaakt en weer verder.

Bij aankomst in Tromsø werden we begroet door Gunn Berit, Herman en Hedda. Hedda gaat morgen terug naar Frankrijk om in Parijs als eerstejaars student aan de slag te gaan. Tia kreeg een lekker doucheschuim behandeling en na afspoelen in de douche was ze weer helemaal fris. Ik nam ook een heerlijke douche en de weegschaal gaf hetzelfde gewicht aan van mij schoon aan de haak als bij vertrek. Dus ondanks al het lekkere eten etc. niet aangekomen. Komt vast door die ene fietstocht in St. Severin :). Maar ondanks dit goede bericht weet ik ook wel dat er nog iets afkan. Dus maar weer eens een poging ondernemen.

Camper t shirtVoor mij lag er een verassing. Een zeer wel passend T-shirt. Op de foto kun je wel zien waarom. Klik op foto om de foto in volle afmetingen te zien.

Dus de volgende ochtend ging ik maar op een staatsie foto met nieuw T-shirt en mijn reismaatje van afgelopen twee maanden Tia.

SONY DSC

Nu vandaag camper wat uitruimen en mensen blijf de blog lezen want er volgt nog een epiloog en een vooruitblik voor het komend seizoen 2011 etc.

2 opmerkingen:

Varekai zei

beste joop,

Wij hebben met veel plezier je vakantie in Frankrijk gevolgt.
Vooral je belevenisen in de buurt van Villefrance de Rouerque waar wij vlakbij, 8 jaar in Sanvensa, een boerderij hebben gehad en de omgeving erg goed hebben leren kennen.
Wat betreft het probleem met de inspuiting van je Fiat dat is een bekend verschijnsel. Als je naar de side van Hymer.nl gaat en dan naar het forum-campers vind je het antwoord. Het zit in de stekker verbinding naar de verstuivers.
Wij vonden Noorwegen een fantastisch land alleen het weer was niets voor ons, wij zijn meer mensen voor het Mediteraanse klimaat en zijn dan ook van plan in oktober en november Sardinie te gaan verkennen.
Beste Joop als weer in Nederland bent en er de tijd voor hebt, kom dan eens langs.

Groet Rob en Adrie

Joop zei

Hei Rob en Adrie,

Leuk dat jullie mijn blog gevolgd hebben. Dank voor tip over oorzaak injectiespuit probleem.Leuk vooruitzicht vor jullie om naar Sradinie te gaan. Staat ook nog eens op mijn programma. Ik ga jullie weer graag volgend via de blog. We keep in touch.

Joop