Pagina's

vrijdag 27 augustus 2010

Ik sta met ‘pech’

De reis vandaag door Zweden is goed verlopen tot aan ik Sundsvall binnen reed. Ik was van plan na deze plaats en camperplek te gaan zoeken. Maar ik zag opeens op mijn dash board een lichtje branden met een symbool dat ik niet kende. Bij nalezen in het Fiat boekje kwam ik tot de ontdekking dat het injectie systeem niet optimaal functioneert. Ik kan doorrijden maar geen hoge snelheid en geen hoge belasting. Gedadviseerd wordt zo snel mogelijk naar een dealer te gaan. Wel met nog zijn kleine 1300 km voor de boeg door Noord Zweden, Finland en Noorwegen geen goed vooruitzicht. Fiat Camperservice gebeld. Snel een Nederlandse dame aan de lijn, Saskia. Zij vertelde hetzelfde als in Fiat boekje. Eerste dichtstbijzijnde Fiat dealer in Umea (kleine 300 km verderop) informeerde Saskia.

Gunn Berit vond een auto werkplaats waar men ook Fiat als merk heeft in een klein plaatsje circa 80 km van waar ik nu ben. Ook heb ze de lectronische apparatuur om een diagnose uit te voeren. Maar die werkplaats is mogelijk niet op zaterdag open.

NAF (de Noorse ANWB) gebeld waarvan ik lid ben. Ook die kwam met hetzelfde verhaal. Maar ik wist ze te overtuigen om een monteur te laten langskomen om te kijken of die wat kan betekenen. Het is immers weekend. Dus ik hoop dat NAF man mij kan helpen. Anders sta ik mooi het weekend vast.

Zweedse NAF monteur heeft zojuist gebeld. Hij spreekt geen woord Engels. Dus ik moet zijn Zweeds verstaan en antwoorden in mijn beste Noors. Het duurt 1.5 uur voor hij hier is begreep ik. Hij had nog 3 andere klussen.

Een geluk is dat ik bij MacD voor de deur sta. Dus ik kan de batterijen van laptop en mobiel opladen en nog wat internetten En dus ook mijn blog uploaden. Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen: