Pagina's

donderdag 19 augustus 2010

Laatste dag op Domaine Le Portrait

Vandaag is het mijn laatste dag op Domaine Le Portrait. Tussen mijn aankomst op 12 Juli op Domaine Le Portrait en mijn vertrek morgen 20 Augustus liggen 5 weken en 4 dagen van heerlijk onbekommerd genieten van rust, ruimte en vergezichten. SONY DSC                     Dus enig weemoed is aanwezig door de gedachte om hier te vertrekken. Dit komt symbolisch tot uitdrukking in de zonnebloem die ik recent fotografeerdeSONY DSC                     (links) in vergelijking met de zonnebloemen (rechts) die ik fotografeerde toen ik op 12 juli aankwam.

Deze dag heb ik besteed aan een bezoek van Tia aan de lokale veterinair. Tia moet om Noorwegen weer binnen te mogen een tabletje hebben tegen Echinococcus. Ik heb dezelfde veterinair in St. Severin bezocht als vorig jaar. ‘Same procedure as last year miss Sofie!’ dus. Tia at het tablet spontaan op zonder enige extra verpakking in worst. In haar honden paspoort is allemaal netjes vermeld. Dus ook Tia is klaar voor vertrek.

Na het bezoek aan de veterinair heb ik nog wat rond gereden door de kleine plaatsjes in het gebied. Schitterend om al die klein dorpjes door te rijden. Ieder met zijn eigen karakter. Mooie huisjes in St. Armand. Frankrijk blijft een heerlijk land.

Terug op de camping bleek dat mijn buren ook aanstalten maakten om vandaag al te vetrekken. Dus het is nu erg leeg SONY DSC                     op de camping. Ik sta dus helemaal vrij hetgeen uit bijgaande foto mag blijken. De middag heb ik heerlijk bij het zwembad doorgebracht. De laatste mogelijkheid van 2010 om in mijn nakie te plonsen in water van een aangename temperatuur.

In ieder geval loont het te moeite om de tekst van het plakkaat op de camping douche deur v(zie foto hieronder) in gedachte te houden als ik over zo’n kleine twee weken weer aan de slag ben in Tromsø.

SONY DSC

Maar vanavond nog een heerlijk avondmaal Chez Tineke. En morgen op weg naar Arienne en Jan in La Roche Canillac in het Correze gebied.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Zo,kopje-laten hangende zonnenbloemPartir c,est mourir un peu,dat geldt vast ook in het Frans.Man,mooi toch,dat je zo,n mooie tijd hebt genoten
Sfeervolle muziek bij de Tromso-video.Groetjes aan de familie in L.R.C.Goeie terugreis.Hakketak Neel

Tineke en Wim zei

Joop,
nogmaals een goede en veilige reis via de Correze naar Tromsø! Het was leuk en gezellig jou, Gunn Berit en Herman hier te hebben op Domaine Le Portrait! Wij houden er van als mensen het hier naar hun zin hebben.
Tot volgend jaar, en de groeten aan GB en H.
Tineke en Wim.

ROXANNE II zei

Hallo Joop,

Zo te lezen heb je weer aardig genoten. Alvast een hele goede reis terug naar Tromø.

Wij hebben enorm genoten van onze reis door Scandinavië.
Jammer dat je 1 juli al was vertrokken anders hadden we zeker een kop koffie bij je gehaald.

Groeten, Simon en Minke