Pagina's

maandag 23 augustus 2010

Lang weekend in La Roche Canillac

Vrijdag j.l. 15.30 kwam ik aan bij Jan en Arienne in La Roche Canillac gelegen in de Correze. De route uitgestippeld door de Tom Tom was goed. Geen onnodige binnenwegen. Het wegennet naar La Roche Canillac is in de laatste jaren sterk verbeterd. Na mijn SONY DSC                     bekende roepie roepie vogel imitatie vanuit het hoge gedeelte boven hun huis werd ik onmiddellijk gespot. Een warm welkom viel me als altijd ten deel. En na enige tijd werd er wat geborreld met de nodige hapjes zoals altijd weer door Arienne uitstekend geregeld. We dronken rose en of witte wijn. Ook Tia en Donna waren na wat gesnuffel weer beste maatjes. De camper SONY DSC                     werd definitief gepositioneerd en kon deze fase in mijn vakantie reis beginnen. Tijdens de nazit van het diner bij het kampvuur werd geopperd om op zaterdag naar de vlooien markt (Brocante heet dat in het Frans) in Marc La Tour te gaan. Een dorpje op circa 10 km van La Roche Canillac. Zo gezegd zo gedaan. Vroeg uit de veren en om 08.45 zaten we in de auto naar onze bestemming. Na een paar minuten kwam Jan tot de ontdekking dat de brocante op zondag zou zijn. Dus we waren een dag te vroeg. Dus rechts omgekeerd via de bakker voor brood en croissants terug naar de molen.

De zaterdag werd besteed aan luieren en wat video opnamen maken van het huis inclusief een interview met Jan. Verder stelde Jan om met zijn Deux Cheveaux (lelijke eend) naar het vlakbij gelegen meer van La Roche Canillac te gaan. Die afstand zou haalbaar moeten zijn ondanks wat olie lekkage van de Deux CV. Zo gezegd zo gedaan. Van deze rit kan men volop genieten in het videoverslag. Echt een gave rit waarvan door de chauffeur Jan en passagiers Donna en Joop met volle teugen genoten werd. Uiteraard het nodige bekijks als je Donna op de achterbank ziet zitten.


De zaterdagavond werd afgesloten met een heerlijk diner in Restaurant Saint Jacques in Argentat. Ik at een uitstekend warme foie gras als voorgerecht. Het hoofdgerecht was op de huid gebakken kabeljauw met een verfijnd sausje van kreeft. De witte Bourgogne wijn was verfrissend. Bij het kaasplankje namen Arienne en ik nog een klein flesje Bordeaux wijn. Het dessert vers fruit met een cake-ijs aan het eind maakte het geheel compleet. Jan reed ons als de Bob weer terug naar de molen waar de nacht rust kon beginnen. De heerlijke maaltijd en wijn maakte het voor me niet moeilijk om snel in slapen te vallen.

De zondagochtend werd besteed aan het bezoek van de rommelmarkt in Marc La Tour. Ofschoon Jan en ik vroeg waren stonden er al de nodige auto's geparkeerd. Maar naar bleek later waren dat merendeel de auto's van de organisatoren. SONY DSC                     Er was vrijwel niemand behalve een zeven tal kraampjes op een verlaten speelveld. Maar ik kon mijn slag slaan met de koop van zeven 33 cm lang speelplaten van een aantal Franse chansonniers (Charles Aznavour, George Brassens, Jacques Brel, Gilbert Becaud) Voor slechts 2.50 Euro per langspeel plaat. De platen waren het verlate verjaardags cadeau van mij voor Jan. Jan en Arienne hebben recent een ouderwetse grammofoon platen speler SONY DSC                     gekregen van Dinie en Frans. De rest van de zondag werd geluierd. In de namiddag kwam Ed Vijsma nog langs. Die woont al heel lang in Frankrijk in de buurt van Jan en Arienne. Tia had aan eind middag belangstelling voor iets in de voortuin van het huis zoals je kunt zien aan haar blik op de foto. Maar wat? In volgende blog aflevering wordt deze vraag beantwoord. Let op vooral Neel !!!!!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

J.B.Nu kan ik niet slapen van de spanning.Wat een leuk verslag van L.R.C.en van de Teske-familie,die Arienne blijft een prima en gastvrij mens,Leuk,dat jullie het zo gezelli hadden,Welterusten en tot een volgende keer,Neel

Anoniem zei

J.B,heb geheel volgens de procedure een reactie naar je gestuurd,helaas,het is niet geregistreed.Dus weer mis gegaan,
.Bedankt voor het gezellige verslag van je verblijf inL.R.C.leuk om te lezen.Nieuwsgierig naar het vervolg.Groet vaniut een zonnig Alphen en voorspoedige reis,Neel.