Pagina's

zondag 15 juli 2018

Les Bleus

De voetbalgekte is nu ook toegeslagen in Frankrijk. Wat wil je als het Bord fransvoetbalteam in de finale staat. Zelfs in de meest kleine winkeltjes waar meestal het interieur in de etalage niet verandert kon men nu een bescheiden Franse vlag zien of een kussen in de nationale kleuren.
Zo ook tijdens mijn bezoek aan de SuperU marche gisteren ontkwam ik er niet aan. Bij binnenkomst werd ik al breed toegelachen door een voetballer met twee Franse vlaggetjekip franss op zijn schouders. Erg origineel. Eenmaal binnen moedigden de kippen de Fransen al aan om er voor te gaan. Dat zal vast helpen. En of het niet genoeg was had men ook nog de vlaggetjes uitgestoken bij het gratis proeven van een snack. Blijkbaar was die uitnodiging goed opgepakt want er lag voor mij niets meer op het bordje. Ook onderweg terug zag ik in Pillac dorpskern nog een vlag wapperen proevenwaar ik nog nooit enig teken van leven gezien heb in al die jaren dat ik hier woon. Dus ik ontkom er niet aan om mee te doen. Dat komt goed uit want ik kan volop vlag dakwapperen met mijn wasgoed. De droogtrommel heeft het begeven. Dus allez naar buiten met het wasgoed. Op de veranda omdat de ene kleine waslijn al vol hing. Weiiswaar niet de Franse kleuren van de vlag maar dat mag de pret niet drukken. Helaas kan ik de wedstrijd hier niet thuis bekijken omdat de NOS niet toestaat om het door te geven in Frankrijk op de NOS app vanwege rechten. Te gek voor woorden. Dus maar naar de kroeg dan om daar onder te gaan in Allez France Allez Les Bleus. de was

Geen opmerkingen: