Pagina's

vrijdag 27 juli 2018

Wat ruist er door het struikgewas

Terwijl ik gisterenavond eindelijk na een zeer warme dag op de veranda kon gaan zitten hoorde ik een brommend zwaar geluid vanuit tractorde verte tussen het maisgewas doorkomen. Langzaam maar zeker kwam het dichter bij. Ik zag de vage contouren van een rood voertuig. Het bleek de tractor van de boer te zijn die het land rondom Les Cotes in zijn bezit heeft. De tractor stopte precies aan de rand van het maisgebied. De boer stak zijn hand op en we wisselden kort wat woorden over hoe warm het was en dat het nodig was om zijn mais te gaan bewateren. Mij schoot de vergelijking te binnen dat bij mij elke avond automatisch het sproeisysteem van Gardena aanspringt dat op vakkundige wijze is geinstalleerd door Joosje om de tuin bij het zwembad en bij de Bergerie te besproeien. En nu zou de boer helemaal los gaan met een geweldig buizen systeem aangesloten op een grote pomp die water uit een meer onderaan het dal wegpompt. En zo geschiedde. Het was een lust voor het oog om de krachtige straal van links naar rechts te zien gaan. Precies goed uitgekiend want er kwam geen druppel op mijn grasveld dat ook wel wat water kan gebruiken. En zo gingen we de late avond in met het geluid van kletterend water. Hoe mooi kan het leven zijn.sproeien

Geen opmerkingen: