Pagina's

woensdag 18 juli 2018

Onmisbaar

Je hebt ze in allerlei soorten en maten. En vergeet ook niet dat er een grote keuze is aan kleuren waarin je ze kunt krijgen. Ik verslijt elke zomer er wel een aantal. Ze liggen bij mij op allerlei plaatsen in huis en en buiten. Vooral binnen handbereik. En ze zijn genadeloos effectief. vliegenmepperDe vliegenmepper. Ik heb er een met een hand als vorm, een met een zonnetje en een in vlindervorm.

Vooral als ik lekker zit bezig te zijn achter mij laptop in mijn schaarse kledij is het irritant om regelmatig het gekriebel op je blote lijf te voelen. Ze gaan altijd weer op je been, rug, schouder of nek zitten. Ik kan dan vervolgens slim de vliegenmepper pakken en flink uithalen. En zo is er na enige tijd een aardig slagveld van vliegen op mijn buro waar te nemen. Het maakt niet uit met welke kleur je mept heb ik proefondervindelijk vastgesteld. Belangrijk is vooral dat er voldoende kleine gaatjes zitten in het oppervlak van de mepper. Daardoor kan voldoende lucht weg stromen en ontstaat er bij een snelle beweging nauwelijks lucht verplaatsing waardoor de vlieg niet voortijdig gewaarschuwd wordt van het onheil. Let ook bij aankoop op de sterkte van de steel. Ik heb al menig vliegenmepper op de steel stuk geslagen.

2 opmerkingen:

Emie zei

Is insecten doodmeppen niet heel erg 2017? Leuk dat je weer blogt!

Joop zei

Ja dat zal vast wel. Ik moet nog ff gereset worden.