Pagina's

dinsdag 7 juli 2009

Eerst dag op Domaine LePortrait

Om circa 08.00 uur wakker. De hele omgeving straalt een enorme rust uit. Vannacht heeft het gedurende korte tijd behoorlijk geregend. Nu is het droog en wat bewolkt maar de temperatuur is aangenaam. Nu kan het echte camper leven beginnen. Eerst alles wat zaken zijn plaats geven in en om de camper. Dan douchen in de voormalige 'varkens stal'. Twee schitterende douche plekken en alles zit er tip top uit. Dat geldt ook voor het sanitair. De camping eigenaren hebben er alles aangedaan om het perfect te maken. Dan even het bestelde halfje donkerbruin ophalen en kan het ontbijt beginnen. Daarna een check of de camping wifi werkt. En ja hoor het werkt heel behoorlijk. Het is pas een paar dagen geleden geinstalleerd. Dus communicatie via blog etc is mogelijk.
Deze dag blijf ik heerlijk op de camping. Tia heeft het ook nodig. Even niet in de camper rijden. Daarom ligt Tia al weer snel verder te slapen in de meest merkwaardige posities. De ander camping gasten vertrekken en dus neem ik het 'beheer' over als enige gast. De zon breekt af en toe behoorlijk door en dus is het genieten. Ik besluit verder om vanavond het dagmenu van de campng te gebruiken. Een echt 3-gangen menu voor 20 Euro. In de loop van de middag is er al veel zon en trek ik een eerste flesje Bordeaux wijn open. De laatste overgebleven fles van de aankoop vorig jaar op Chateau de Guiton camping. Dus deze fles heeft de reis Frontenac - Tromsø -Saint Severin ondergaan. Dus moet extra lekker smaken. En dat doet ze terwijl ik geniet van omgeving.
En 's avonds heb ik lekker het dagmenu gegeten: voorgerecht (toast met uien (warm) en chevre), hoofdgerecht (zalm gesmoord in foliepakket met wortels en peultjes uit eigen tuin) en nagerecht (peer in siroop). Alles was van uitstekende kwaliteit.

Geen opmerkingen: