Pagina's

maandag 13 juli 2009

Fiat

Deze dag stond in teken van de Fiat. Vanmorgen vroeg Fiat Frankrijk gebeld om te achterhalen waar Fiat garages zijn in het Charente gebied. Goed geholpen en via de TomTom kan ik met volledige adres de garage snel vinden in Angouleme. Ik arriveerde rond 13.30 dus alles was nog gesloten. Wachten was geen probleem omdat ik met Tia onder de lindeboom op een bankje aan de rivier kon zitten. Het advies van de garage Fiat medewerker was gelijk aan dat van Jan. 'Cest ne pas grave': zei de Fiat monteur. Hou olie peil in de gaten en ga naar garage in Tromsø wanneer je weer terug bent. Ik denk niet dat de Fiat monteur goed begreep dat ik pas eind Augustus weer terug ben. Maar ala met twee blikken extra olie onder de arm ging ik weer terug en ik kocht ook nog een Fiat 500 autocircuit racebaan. Invulling van een soort 'jeugd trauma'. Ik heb nooit zo'n autoracebaan kunnen kopen als kind en dus nu moest ik. Lijkt me leuk om mee te spelen in camper wanneer het slecht weer is. Vanuit Angouleme ben ik via mooie wegen naar Riberac gereden om boodschappen te doen. Morgen is het quatorze juillet en dus zijn de Fransen even niet aanwezig. Dus inkopen voor een paar dagen gedaan. Het is benauwd drukkend weer. Terug op camping ga ik eerst douchen. Vanavond maak ik weer gebruik van de 3 gangen diner optie op de camping. Mijn tafelgasten was een 'tandartsen' echtpaar uit Nederland. Voorgerecht flensje met prei en geiten kaas, hoofdgerecht eendefilet met champignons-wijnsaus, haricots verts en dessert fruit in wijnsaus met kruiden was ook goed. Daarbij en fles rode wijn uit Charente gebied. Prima keuze. Aan het eind begon het wat te spetteren en langzaam maar zeker brak wat onweer los. Mocht ons niet deren want onder de parasol ging het allemaal prima. Terug naar camper waar ik het blog schrijf voor ik weer in slaap kan gaan vallen.
Dit was de zevende dag op Domaine Le Portrait

1 opmerking:

Anoniem zei

fijn dat het oliepeil geen probleem veroorzaakt.Joop zo'n tecneut ben je ook weer niet. Denk aan het mileu en leg er een kartonnetje onder,groet van een beetweter uit boskoop,kus Vanavond feu artifice??