Pagina's

woensdag 8 juli 2009

Inkopen in Riberac

Na het ontbijt wordt het tijd om aan Riberac een bezoek te brengen en met name aan de supermarket LeClerc. Inkopen nodig voor 2-3 dagen. Riberac ligt op ongeveer 15 km van St Severin. Ik blijf altijd verbaasd over deze massale supermarkt. Het is altijd weer genot om te kijken naar de visafdeling. Ruim gesorteerd, professionel uitstraling en deskundige personeel. Dat is nog wat anders dan de paar visschapjes van AH in Nederland. Maar ik koop vandaag geen vis. Ik ga voor de Franse merguez. Verder van alles wat omdat de voorraad in de camper aangevuld moet worden. Al met al ben ik toch een klein uurtje zoet om alles bij elkaar te vinden. Dan weer terug naar de camping voor de simpele lunch met stokbrood, Franse kaas (Caprice des Deux) en gesneden grove worst.
Het is vandaag weer behoorlijk zonnig dus de factor 10 moet er maar op om niet al te rood te worden. Dan wordt het tijd om een bezoek te brengen aan het zwembad. Het is min of meer een prive zwembad voor mij als enige gast. Ook dit ziet er schitterend aangelegd uit. Helder water in het basin en om het bad een aantal zitjes met parasol. Dus languit en relaxen. Na enige tijd krijg ik zin in een plaatselijk rose. Dus even tappen uit het vat van de camping. Nu wat lezen. Dan terug naar camper waar Tia ligt te slapen. We gaan buiten zitten en ik doe wat voorbereidingen voor het avondmaal. Merguez, haricots verts en een mengsel van ui, mais, tomaat en dressing. Uiteraard doen we daar het restant van de St. Emilion van gisteren avond bij om het geheel compleet te maken. Nu eerst een einde dag douche. O nee, Tia wil aandacht. Ze moet dus rennen achter haar speeltje aan. Ze is gauw moe door de warmte en zon en slobbert vervolgens haar waterbak leeg en zoekt de schaduw op.

Dit was de tweede dag op Domaine LePortrait

Geen opmerkingen: