Pagina's

zondag 23 augustus 2009

Cornelis Vreeswijk

Kennen jullie hem nog? Cornelis Vreeswijk? De Nederlandse rebel die in Zweden een zangcarriere maakte. Na zijn dood nog populairder dan ervoor. Bekendste Nederlandstalige lied was de Nozem en de Non. In mijn vakantie was een Zweeds liedje ' Blues for Inge Maj' van een CD populair. Eenvoudige begeleiding namelijk een gitaar en bas (zo eentje die mijn broer Henk destijds bespeelde). Verder bleek de tekst over een boot te gaan en dus werd het idee geboren om zijn lied als vertrekpunt te nemen voor het filmpje van de boottocht in Gorges de Verdon gebied. Via Gooogle kon ik de tekst van het lied opsporen. Dus die heb ik maar gebruikt voor degenen onder ons die het Zweeds machtig is :). Na bijna een dag editwerk volgt hierbij het resultaat. Jammer dat Google de filmpjes nog eens bewerkt waardoor de kwaliteit wat achteruit gaat. Het zij zo.

Vandaag was de allerlaatste vakantie dag in Frankrijk. Het was weer heerlijk zonnig. Na ontbijt het video editwerk gedaan in de schaduw onder de bomen. Het is heerlijk rustig op deze camping. Mijn diner was gepland om ongeveer 15.00. Op verzoek van Tineke en Wim (camping eigenaren) at ik met hun mee. Het was weer een heerlijke maaltijd bestaande uit meloen (uit eigen tuin) met ham, daarna Margret de canard afgedekt met zoete uien, gebakken piepertjes, courgette taart en salade. Nagerecht creme brulee. Ook vandaag maar een goeie fles St. Emillion erbij. Vanaf morgen gaat het wijn verbruik drastisch terug omdat een lange camper reis voor de boeg ligt. Wim vertelde me ook dat het videofilmpje over Domaine Leportrait zeer populair is onder de website bezoekres. Leuk om te horen. Morgen eerst naar Nederland met een korte BBQ tussenstop. Verder wil ik in Nederland een paar nieuwe stoelen kopen voor buiten de camper. Via de campingburen kwam ik op het spoor van het Nederlandse label Dukdalf. Een bedrijf, voortgekomen uit sociale werkplaats Maassluis, heeft zich gespecialieerd in hoge kwaliteit licht gewicht aluminium stoelen. Ik hoop dat ik de stoelen kan vinden. Maar dat is 'werk' voor overmorgen. Nu eerst maar eens de dag afsluiten. Dus we klimmen weer het trappetje op naar het camper bed en kijken nog even naar de sterren totdat Klaas Vaak of hoe die knakker ook mag heten langskomt.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Joop,

Wij hebben genoten van je 'Franse' blog en blijven alle camper-verhalen volgen.
Veel plezier bij de BBQ en goede reis.
Geinig filmpje!

groeten van Natasja