Pagina's

vrijdag 28 augustus 2009

Nu in Zweden

De reis op woensdag vanuit Nederland Boskoop begon dus al om 04.30. Ik kon de slaap niet meer vatten. Dus op pad. In de ochtend rijden heeft zijn charme. Je ziet dan langzaam Nederland ontwaken door de toenemende drukte op de weg. De reis door Nederland verliep voorspoedig en met enige weemoed liet ik Groningen achter me liggen. Door Duitsland rijden was dit jaar niet echt joffel. Het lijkt wel een grote bouwput. Overal wordt aan het wegennet gewerkt. En al probeert men slim de ergenis en hinder te voorkomen het stuk vanaf Oldenburg tot na Hamburg was betrekkelijk hopeloos. Door het vroege opstaan sloeg uiteraard de slaap toe in de loop van de middag. Dus een korte snurkpartij op een parkeerplaats in het camperbed. En toen weer door met als doel ergens boven Malmø in Zweden te stoppen. Uiteindelijk werd het wat verder. Op circa 500km voor Stockholm vond ik een leuke camping. Ik werd ontvangen door de camping baas zittend in z’n stoel. Een collega in een ouderwetse korte-lange broek opgetrokken tot boven het buikgedeelte met een peuk in de mond rekende af. Het duo paste vooor mij in een beeld van een Zweedse fim die ik ooit heb gezien. Nog even wat brood gegeten en toen genieten van een lange nachtrust. De volgende ochtend om circa 09.00 vertrokken en vond al snel een MacD om een ontbijtje te nemen met een espresso. Het MacD ontbijt broodje is zeker niet slecht (versgebakken met magerkalkoen beleg, tomaat, sla en een beetje kuidenkaas. Espresso was ook goed maar MacD heeft bovenal een goede wifi om het blog bij te kunnen werken. Dus dat doen we vandaag ook op die manier. De verder reis door Zweden verliep ideaal. De wegen zijn perfect en lekker rustig. Dus cruise control op 105 km/uur en zo tikken de asfalt kilometers weg onder de bobil. Met de vlam in de pijp ....... Rond 19.00 vond ik een camping in Iggesund (circa 700 km voor Haparanda) en kocht in nog wat gerechten in de plaatselijke COOP om een pastamaaltijd te bereiden. De camping ligt aan een meer en er zijn nauwelijks gasten meer. De maaltijd smaakte best en Tia was behoorlijk onrustig totdat ze ook te eten kreeg. Het menu voor haar was jambon-pellets. Dat smaakte en in de loop van de avond werd ze eindelijk rustig terwijl ik nog wat video edit werk deed van het Torstein Skåra lamp-filmpje geintroduceerd op youtube door hem. Het resultaat van mij videowerk kunnen jullie hieronder bekijken. Wordt vervolgd zullen we maar zeggen.


En vandaag is het 28 Augustus. Dus Edgar van harte gefeliciteerd met je 35ste verjaardag. Hippe de pip hoera! Ik bel vanavond nog wel even.

1 opmerking:

Torstein zei

Glad to see that you too see the benefits of the headlamp (Anyway, due to lack of Dutch language skills I hope that this is the message). And thanks for the reference!