Pagina's

woensdag 5 augustus 2009

Kunst met kleine K op camping


Gisterenavond was het de ideale gelegenheid om van de BBQ faciliteiten gebruik te maken van de camping. Een van de andere campinggasten had het houtsvuur al opgestookt zodat ik daarna de karbonaadjes erop kon leggen. Verder frietjes besteld bij de camping en het geheel aangevuld met verse sla met tomaat, chevre, mais, ei, avocado en dressing. Een lekkere aromatisce koude rose en de late warme avondzon maakt het geheel compleet.

Vandaag heb ik wat fotos gemaakt van kunstobjecten op de camping. Jean Marc en Isabelle, eigenaren van de camping Chateau Guiton, hebben interesse in kunst. Hun terrein is hier en daar wat verrijkt met kunst. Ik heb me laten vertellen dat ze recent een galerie geopend hebben in Bordeaux.

Zo vind je achter het hoofdgebouw een oude dode boom omgetoverd tot kunstobject. De boom is nu rood geschilderd en in de takken hangen spiralen als decoratie. Een verroeste grote metalen band hangt er rond om heen.Een fraai gezicht en opvallend in het landschap.
Ook vind je in het gras een grote as als object. Het ziet er uit als een tafeltje. Grappig. Hier en daar hangen tussen de bomen grote doeken met daarop geschilderde bloemen. Jean Marc is ook een verzamelaar van oude fietsen en motoren. Een oude roestige Motobecane staat als object bij de ingang van de camping. In de loop van de dag hoop ik ook mijn 24 flessen Bordeaux Chateau de Segur van Andre Lurton te ontvangen. Die gaan in de camper mee naar Noorwegen en hopelijk ongecontroleerd de grens over. Dan is voor elke 14 dagen in Noorwegen een fles beschikbaar als herinnering tot aan het nieuwe vakantie seizoen 2010. Maar zover is het nog lang niet. Eerste nog tot eind Augustus vakantie 2009 in camper in Frankrijk. Bobillife er helt ok!

Geen opmerkingen: