Pagina's

vrijdag 21 augustus 2009

De vakantie cirkel is weer bijna rond

De afgelopen dagen op Domaine Enrio zijn erg warm geweest. De laatste dag voor vertrek op donderdag hebben we een bootje gehuurd om nog eens een gedeelte van de Verdon af te leggen. Nu een bootje dat electrisch aangedreven werd zodat ook Tia en ik mee konden gaan. Het was een aangename tocht. Een video filmpje over de tocht is nog in de maak. Na de boottocht een lunch in een restaurant in Quinson. Daarbij dacht men met minimale capaciteit een groot aantal gasten te kunnen bedienen. Maar dat werkt niet. Dus bijna 1,5 uur om ons eten zitten te wachten. Jammer maar het zij zo.
Omdat Jan en Arienne al eerder huiswaarts keerden heb ik mijn plannen bijgesteld. Ik ga nu terug naar Domain Le Portrait. Daarvoor breng ik de Olsson aanhang terug naar Aix en Provence waar ze een dag zullen verblijven en overnachten om op vrijdagmorgen per TGV naar Parijs te reizen. Vandaar gaat Gunn Berit en Herman terug naar Tromsø. Hedda en Pierre gaan naar Bayeux. De reis gisteren met Tia van Aix en Provence naar Saint Severin is goed verlopen. Om 18.40 stond ik weer op de camping en om 19.30 kon ik weer vertrouwd aanschuiven bij het diner (pompoen soep, tagletelli met St Jacobsschelpen en chocomousse na). Vannacht heeft het wat in de verte geonweerd en hier iets geregend. Nu vandaag is het weer volop zon. Ik ben ook met Tia naar de Vet geweest voor een behandeling zodat ze Noorwegen weer in mag. De camping is vrijwel onbezet. In totaal twee campers met in totaal 3 gasten. Het zijn reuze leuke buren. Ze komen uit Nederland en wonen al heel wat jaren in Frankrijk. Dus de komende drie dagen nog heerlijk uit rusten.
Verder ontdekte ik dat in Saint Severin nu ook een camperplek is waar je vuilwaterkunt lozen etc. Dus een verblijf hier wordt steeds idealer. Maar terugzijn hier op Le Portrait betekent ook dat mijn vakantie er bijna op zit en dus de cirkel zich sluit. Weemoedig gevoel om zo'n fijne vakantie te moeten afsluiten.

Geen opmerkingen: