Pagina's

donderdag 27 augustus 2009

Van Saint Severin via Chauny naar Alphen

Maandagmorgen om circa 09.00 was het zover om de camping Le Portrait te verlaten. Na een tot volgend jaar naar Wim en Tineke reed ik met de camper naar Saint Severin om het laatste vuile water te lozen en het chemisch toilet zodat ik weer eental dagen onbelemmerd kan plassen. Terugreis verliep voorspoedig tot aan Parijs. Het kostte me ruim een half uur om voor Parijs de peage af te gaan door lange rijen om te kunnen betalen. Gekkenhuis systeem. Vervolgens ging het aanvankelijk goed op de route Francilienne om Parijs heen maar net op een kort stukje gaf de juffrouw van de TomTom een verkeerde opdrcaht zodat ik weer terug Parijs inging via de A86. Dus volop files. Parijs vergalt altijd weer begin en eind vakantie. Relatief snel na Parijs de peage af om door Noord Frankrijk te rijden op zoek naar een camping. Nou die waren in geen velde of wegen te bekennen. Een gevonden camping kwam ik niet op omdat die alleen voor leden was. Merci bien! De moed al wat opgegeven totdat bij Chauny er een gemeentelijke camping opdoemde. De campingbaas vulde allerlei gegevens in en ik moet vervolgens de somma van slechts 7 Euro betalen waarvan 3.5 voor de electriciteit. Kortom een belachelijk lage prijs. De nachtrust werd wat verstoord door een groep jongeren die op kamp waren. Aan het eind van de nacht waren ze uitgebengeld. Ik kon het niet nalaten om toen ik weg reed even bij hun tenten luid toeterend langs te rijden.
De tocht naar Alphen verliep voorspoedig en ik werd aangenaam verrast door het assortiment aan campingspullen bij Campo-world in Gouda. Ook daar vond ik de Dukdalfstoelen en een aluminium rol tafel. Dus ik heb mijn slag voor volgend jaar geslagen.. Volledige nieuwe zit en tafel inrichting voor buiten. In Alphen ook nog wat geshopt en naar de Knappe-Kappers geweest om vakkundig gekortwiekt te worden. Og Herman, jeg har kjøpt PlayStation tre for lager games in Tromsø!
Daarna via een tussen stop voor Tia aan Zegerplas richting Boskoop. Schitterende parkeerplek vlak bij huis van Jan en Arienne. Tia en Donna konden het uitstekend vinden en Tia was zo enthousiast dat ze het voer voor Gijsje de kat ook maar even opat.
Neef Jan junior en aaanstaand student in Utrecht, ging vol enthousiasme :) de BBQ aansteken en nadat Marjolijn, Keba en Neel gearriveerd waren kon het eetfestijn beginnen. Met lekkere salades en nokos (een pittige Senegalees gerecht gemaakt door Keba) kon de meester BBQer Jan sr aan de slag met het vlees op de gril schoongemaakt door Arienne. De nodige vakantie verhalen werden uitgewisseld ondersteund met multi-media materiaal op de laptop van Jan. Neel verraste mij met het bundel van Martin Bril. Daarvoor nogmaals bij deze mijn dank. Als intermezzo van de BBQ een bezoek aan mijn camper voor degenen die hem nog niet gezien hadden. Kortom het was als vanouds gezellig in huize Boskoop. Tegen elven werd het startsein gegeven om huiswaarts te gaan. Zo gezegd zo gedaan. Dus voor mij slapen in de camper met Tia aan het voeteneind. Dag vogels, dag bloemen, ..... snurk snurk .... tot 04.30.

Geen opmerkingen: