Pagina's

zaterdag 29 augustus 2009

Weer terug in .........

Het is me gelukt om gisteren (vrijdag) uiteindelijk op circa 90 km na Haparanda richting Tromsø aan Zweedse kant te arriveren. In feite ben ik weer terug op een plek waar ik ook een korte stop had op heenreis (zie blogdag ........). Ik zag dat het restaurant open was en na snel omkleden liep ik naar restaurant. Voor het eerst weer sinds acht weken in een onderbroek. Even wennen. Het menu was veelbelovend maar de uitwerking was ronduit teleurstellend. Het voorgerecht gerookt berevlees was simpel opgediend als garnituur wat bessensap en een soort tapenade met een klein flatbrød. Het was wel smakelijk maar zeker niet apart. Het hoofdgerecht aangekondigd als zeebaars filet gevuld met garnalen was een smakeloze herrie aardappelpuree met wat garnalen er boven op en iets van kaas en daaronder twee fileetjes vis op de huid waarop nauwelijks vis vlees zat. Zeker geen zeebaars. Het bedienend personeel was vriendelijk maar net droog achter de oren en was verlegen in hun optreden. Nee, jammer om te zeggen maar dit ’top’ restaurant is downgraded door deze ervaring. Ik had een mooie plek voor de camper op de parkeerplaats bij het restaurant en het was de enige camper. Terug in de camper begroette Tia mij enthousiast en begon aan haar maaltijd. Ze had het eten uitgesteld tot ik er was. Schetig toch? Het was wat koud in de camper dus ik heb de verwarming aangezet. In de camper heb ik nog wat nog niet eerder vertoond videomateriaal, gemaakt tijdens de laatste dagen in domaine Le Portrait, gemonteerd. Zie hieronder het resultaat. Denk maar zo het houdt me van de straat.

Vandaag had ik nog maar 550 km naar Tromsø te rijden. Ik ben om circa 09.00 uur vetrokken na een heerlijke nachtrust. En vanmorgen een heerlijk douche in mijn eigen camper. Als snel verliet ik Zweden en kwam bij Pello in Finland binnen. De tank nog even gevuld met diesel en toen kon de lange tocht beginnen. Dit gedeelte door Finland is relatief saai. Gelukkig had men in de afgelopen 2 maanden dat ik weg was eindelijk vrijwel het hele traject op nieuw geasfalteerd. Dus rijden was prima maar opletten was het geblazen (zie videofilmpje).


En bij Kilpisjarvi (Fins-Noorse grens overgang) kon ik al fluitend met de camper de grens over zodat ook de 24 flessen Tour le Segur Bordeaux wijn veilig naar zijn eind bestemming konden gaan. Eenmaal in Skibotn (eerste plaatsje over Noorse grens) een stop voor een broodje worst als snelle lunch. Verder een lifter opgepikt in Skibotn die naar Tromsø wilde. Nou dat kwam goed uit want ik moest er ook toevallig heen. De Engelse lifter was via Zweden. Finland nu in het hoge Noorden van Noorwegen belandt. Hij werkte op een kinderdagverblijf in Bristol. Met wat vriendelijk gekeuvel kwamen we aan in Tromsø. Voor hem een verdere start van zijn vakantie voor mij een eindstation van een 2 maanden campervakantie. De komende dagen ga ik evalueren hoe mijn camper vakantie geweest is. Met ander woorden bloglezers blijf deze mijncamper blog nog even volgen totdat de camper echt op winterstalling gaat.

Geen opmerkingen: