Pagina's

zaterdag 22 augustus 2009

Het was allemaal mmmmm

Vandaag (zaterdag) was een rustige dag. Tia was al vroeg wakker en maakte een wat 'zieke' indruk. Ze bibberde en haar maag producerde de nodige borrel geluidjes. Maar na wat aandacht viel ze weer in slaap en knapte gedurende de dag op. Haar eetlust nam ook weer toe.
De buren Thea en Cor zijn vertrokken met hun VW bus. Aardige lieden. Ik begreep dat Cor samen met Wim (de camping eigenaar) het houten chalet gaat bouwen op tweede niveau op de camping. Ze volgen daarmee mijn suggestie op om niet de mooiste caravan-camper plek op het derde level op te offeren voor het chalet.
In de loop van de ochtend is een nieuwe caravan gearriveerd zodat het aantal gasten weer op 3 gebleven is. Het Nederlandse echtpaar van deze caravan had zoals velen een vooroordeel over leven in noord Noorwegen. Het lijkt wel of iedereen denkt dat je depressief word als je daar woont. Niet dus. Maar vooroordelen wegnemen is moeilijk. Dus ik heb maar weer eens uitgelegd hoe het echt in elkaar steekt rondom donkere dagen in Tromsø
Het editten van het bootfilmpje is niet helemaal verlopen zoals ik gedacht had. Maar het heeft wel nieuwe inspiratie opgeleverd. Dus morgen gaat de echte montage beginnen. Dus blogvolgers nog even geduld.
In de loop van de ochtend heb ik kontakt gehad met Marjolijn en later met Arienne. Beiden zijn weer terug van vakantie. Ik heb geopperd om een ’traditie’ van een gezamenlijk eindvakantie eten in ere te herstellen. Dus plan is nu om dinsdag een BBQ te houden in Boskoop bij Jan en Arienne. Dus Neel je moet je bridge avond opgeven om deze blog schrijver te ontmoeten :). Ik kan in 2 dagen naar Nederland terug te rijden vanaf maandag in plaats van 1 dag.
Maar zover is het nog niet. Ook vandaag heb ik weer van het uitstekende 3-gangen menu gebruik gemaakt op de camping. Voorgerecht een courgette citroen soep (mmmm) en als hoofdgerceht lamsboutje met haricots vets en salade (mmmmmm) nagerecht stoofpeertje met ijs (mmm) en als wijn Vin de Pays de Charentais (mmmmm). Dus alles was Mmmmm. Morgen heb ik ook ingetekend voor diner.
Eind van de middag heerlijk in de late warme (niet te hete) zon gelegen bij het zwembad met af en toe een plons in het water. In het nabijgelegen dorp is een lokaal feest gaande. Dus nu in de late avonduren speelt een locale Franse band gezellig muziek. Je krijgt er op de camping ook wat van mee op een niet nadrukkelijke wijze. Het leven is goed zo hetgeen bijgaande foto mag bewijzen genomen op deze avond na het diner. Lekker nieuw petje. Ik lijk wel een orgeldraaier!

Geen opmerkingen: